Czym są kampanie Google Search Ads 360?
Dawniej znany jako DoubleClick Search, Search Ads 360 (SA 360) to rozwiązanie, dające w ręce użytkownikom zaawansowane narzędzie sieci wyszukiwania Google, które pozwala firmom Multiple Access na skuteczne zarządzanie kampaniami reklamowymi w wyszukiwarkach.
Search Ads 360 pomaga reklamodawcom skutecznie i wydajnie zarządzać kampaniami marketingowymi w wyszukiwarkach na dużą skalę przez wiele połączonych wyszukiwarek i kanałów medialnych, w tym płatnych wyników wyszukiwania, pomiarów bezpłatnych wyników wyszukiwania, czy reklam displayowych i wideo. Co zatem należy wiedzieć o Google Search Ads 360?
Jak powstało Google Search Ads 360?
Google jest innowacyjną firmą u podstaw, która od momentu rozpoczęcia swojej działalności zawsze skupiała się na szybkich innowacjach, jak platforma Google Ads w 2000 r. Wykorzystując kierowanie oparte na słowach kluczowych jako sposób pomiaru intencji użytkowników, Firma ustanowiła innowacyjny sposób kupowania mediów online.
W tym czasie większość gigantów korzystała z modelu CPM (cost per mile lub 1000 wyświetleń) – podobnie jak sam Google. Nie trwało długo, zanim konkurencyjny charakter doprowadził do przyjęcia modelu kupowania CPC (koszt za kliknięcie) na platformie Google Ads. Stało się to w 2002 roku, kiedy wielu reklamodawców oferowało model cenowy CPM.
W 2007 roku Google nabył firmę DoubleClick zajmującą się technologiami wyświetlania reklam, która posiadała platformę do zarządzania kampaniami w sieci wyszukiwania o nazwie DART Search. Wraz z przejęciem firma oddzieliła w dużej mierze samoobsługowe natyne narzędzia w ramach tego, co nazywano wówczas Google Ads, oraz wielosilnikową platformę premium – Google Marketing Platform, znaną obecnie jako Google Search Ads 360. Czym zatem jest SA 360?
Usługi Search Ads 360 – czym są?
Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać dyskutując o Search Ads 360, jest to, że nie jest to wyszukiwarka sama w sobie. Jest to zaawansowane rozwiązanie do zarządzania wyszukiwaniem, które umożliwia firmom zarządzanie płatnymi wynikami wyszukiwania w wielu wyszukiwarkach, kontach i kampaniach – wszystko w jednym miejscu.
SA 360 jest częścią pakietu Google Marketing Platform. Wraz z innymi produktami, takimi jak Campaign Manager, Display & Video 360, Google Analytics 360 itp. Dobrą wiadomością dla Twojej marki jest to, że nie potrzeba żadnego innego produktu GMP, aby uruchomić wyszukiwanie w Search Ads 360 i dalej optymalizować wyniki.
SA 360 obsługuje następujące silniki:
- Reklamy Google Ads;
- Reklamy Bing;
- Yahoo;
- Baidu.
Dzięki temu SA 360 zezwala na zarządzenie kilkoma systemami reklamy w wyszukiwarce z jednego interfejsu. Można także śledzić konwersje w wyszukiwarkach, które nie są obsługiwane.
Jak działa Search Ads 360?
Search Ads 360 modeluje strukturę agencji, w której możesz zarządzać wieloma reklamodawcami w ramach jednej grupy agencyjnej. Każdy z tych reklamodawców zawiera własną grupę kont i kampanii płatnych wyszukiwań. Z technicznego punktu widzenia SA 360 ma bezpośrednie połączenie API z kilkoma wyszukiwarkami i może bezpośrednio pobierać z nich dane, integrować je i prezentować na jednym interfejsie. SA 360 i wyszukiwarki używają interfejsów API do wysyłania ustawień kampanii, słów kluczowych i informacji o reklamach.
Każda wyszukiwarka ma własny interfejs API o unikalnym działaniu, obejmujący obsługiwane funkcje, częstotliwość odświeżania danych, czy częstotliwość uzyskania dostępu do interfejsu API przez Search Ads 360.
Jak korzystać z Search Ads 360?
Platforma składa się z trzech części: kampanii, strategii ustalania stawek i raportowania.
Po pierwsze, kampanie nadają strukturę reklamowanym produktom lub usługom. Dostępnych jest wiele typów kampanii – w tym kampanie ręczne, asortymentowe i produktowe. Można tworzyć nowe kampanie z poziomu SA 360. Można także importować istniejące kampanie z wyszukiwarek, synchronizując je w SA 360 za pomocą jednego panelu.
Ponadto strategie ustalania stawek pozwalają zoptymalizować wydatki na reklamę na liście obsługiwanych kont wyszukiwarek. SA 360 ma na celu maksymalizację wydajności całego portfolio wyszukiwarek. Strategie te można również wykorzystać do wprowadzenia ręcznych korekt za pomocą reguł automatycznych.
Raportowanie w SA 360 z kolei umożliwia uzyskanie obrazu skuteczności w wyszukiwarkach, strategiach ustalania stawek i kampaniach.
Search Ads 360 – oferowane funkcje
Search Ads 360 oferuje całą gamę funkcji i narzędzi, których można użyć do poprawy wydajności kampanii reklamowych, skrócenia czasu zarządzania i pomocy w bardziej efektywnym prowadzeniu kampanią.
Ujednolicenie raportowania
Search Ads 360 oferuje wysoce konfigurowalne raportowanie dla wielu kont, dzięki czemu można łatwo raportować zarówno płatne reklamy najwyższego poziomu – z perspektywy wyszukiwarki, jak i na poziomie poszczególnych kont.
Dane w czasie rzeczywistym, duplikowane i dotyczące wielu kont dają jasny wgląd w atrybucję słów kluczowych, co może pomóc w określeniu, gdzie i jak można wykorzystać budżet, aby, zmaksymalizować ROI.
Operacje Scentralizowane
Google odpowiada za 74% wszystkich wyszukiwań i dlatego często widzimy marki skupiające swoją uwagę na Google Ads, zaniedbując inne wyszukiwarki, takie jak Bing. Te konta reklamowe są zwykle okresowo aktualizowane, a następnie pozostawiane samym sobie, podczas gdy strategia Google jest stale weryfikowana i ulepszana.
Dzięki SA 360 Twoja marka może rozpocząć kampanię reklamową i wdrożyć ją we wszystkich połączonych wyszukiwarkach za pomocą arkuszy zbiorczych. Gwarantuje to, że wszystkie Twoje kampanie reklamowe są aktualne, bez konieczności inwestowania dodatkowego czasu potrzebnego na odtworzenie i utrzymanie kampanii w kilku różnych interfejsach reklamodawcy. Oznacza to również, że konta reklamowe Twojej firmy mogą korzystać z bardziej zaawansowanych funkcji system search dostępnych w Search Ads 360, takich jak inteligentne określanie stawek, nawet jeśli nie są one dostępne bezpośrednio w wyszukiwarce.
Automatyczne licytowanie
Funkcja inteligentnego określania stawek Search Ads 360 wykorzystuje systemy uczące się do analizowania skuteczności kampanii reklamowych i automatyzuje określanie stawek za słowo kluczowe, by poprawić skuteczność integracji kampanii asortymentowych. Korzystanie z SA 360 zapewnia ujednolicone podejście do wszystkich kont.
Prognozy strategii ustalania stawek
Prognozowanie strategii ustalania stawek SA 360 wykorzystuje historyczne dane kampanii i prognozuje przewidywaną skuteczność z możliwością przeglądania:
- Konwersji;
- Przychodów;
- Docelowych kosztów pozyskania (CPA), efektywnego udziału w przychodach (ERS) lub zwrotu z nakładów na reklamę (ROAS).
Po ustaleniu podstawowego celu skuteczności możesz użyć prognoz strategii ustalania cen, aby zobaczyć, jak niewielkie zmiany w kampaniach mogą wpłynąć na koszty i konwersje inwestycji.
Automatyczne określanie cen
Funkcja inteligentnego określania stawek Search Ads 360 wykorzystuje systemy uczące się do analizowania skuteczności kampanii reklamowych Twojej firmy. Funkcja inteligentnego określania cen może zautomatyzować stawki za słowa kluczowe, aby poprawić skuteczność kampanii we wszystkich połączonych wyszukiwarkach. Korzystanie z SA 360 zapewnia ujednolicone podejście do wszystkich połączonych kont.
Jedną z najlepszych funkcji SA 360 jest ustalanie stawek w czasie aukcji w oparciu o wykorzystywanie systemów uczących się ustalania ich w czasie aukcji. System analizuje intencje użytkownika, a także sygnały sprawdzane pod kątem różnych czynników widocznych na koncie, w tym:
- Urządzenia, przeglądarki lub systemu operacyjnego;
- Języka;
- Semantyki i intencji słów kluczowych;
- Listy odbiorców, takich jak RLSA;
- Danych geograficznych;
- Pory dnia lub dnia tygodnia;
- Konkurencyjności cenowej;
- Charakterystyki reklamy;
- Istniejących sygnałów, takich jak historia przeglądania użytkownika i typ odbiorców w połączeniu z sygnałami aukcji.
Zarządzenie budżetem
Zarządzenie budżetem w SA 360 umożliwia bezproblemowe planowanie budżetów kampanii i zarządzanie nimi. Można użyć tej funkcji, aby stworzyć plan budżetu, w tym, jakie cele chcesz osiągnąć, w jakich ramach czasowych, a także ile Twoja firma chce wydać na kampanię.
Search Ads 360 użyje następnie danych historycznych, aby oszacować wydatki i skuteczność oraz sprawdzić kampanie pod kątem tych prognoz, dzięki czemu możesz dostosować stawki zgodnie z potrzebami, aby zmieścić się we wcześniej ustalonym budżecie.
Śledzenie konwersji
Search Ads 360 używa tag Floodlight do śledzenia konwersji w czasie rzeczywistym – piksela śledzonego przez wszystkie narzędzia Google Marketing Platform. Oznacza to, że SA 360 może śledzić konwersje zarówno z reklam displayowych, jak i z reklam w wyszukiwarce. Zapobiega to duplikowaniu konwersji w wielu kanałach, jednocześnie malując dokładniejszy obraz wkładu płatnego.
Zarządzanie asortymentem
Funkcja zarządzania asortymentem Search Ads 360 umożliwia automatyczne tworzenie kampanii w internecie, reklam i słów kluczowych dla Twoich produktów za pomocą plików danych. Po skonfigurowaniu planu asortymentu SA 360 zastosuje szablon do wszystkich danych o asortymencie. Kampanie asortymentowe są automatycznie aktualizowane, gdy nowe produkty zostaną dodane lub usunięte lub gdy zmieni się cena produktu.
Jakie korzyści można wynieść z Search Ads 360?
Korzystanie z Search Ads 360 ma wiele zalet, z których główną jest to, że można uzyskać dostęp do wszystkich swoich reklam i zarządzać nimi w jednym centralnym miejscu w czasie rzeczywistym. Jest to oszczędność czasu dla administratora w celu poprawnego zarządzania, jest to także poprawa płatnej wydajności i zwiększenie dokładności wglądu w dane.
Zarządzenie kampaniami reklamowymi za pomocą SA 360, a nie za pomocą poszczególnych platform, oznacza również dostęp do bardziej zaawansowanych funkcji, które można wykorzystać do poprawy kosztów i konwersji przy skróconym czasie zarządzania. Jakie jeszcze korzyści przynosi obsługiwanie kampanii reklamowych przy użyciu SA 360?
Search Ads 360 – pomoc w automatyzacji systemu
Biorąc pod uwagę sezonowość i wahania miesięcznego budżetu, uzyskanie jak największych korzyści z każdego dnia może być trudne. Search Ads 360 oferuje rozszerzone możliwości monitorowania i prognozowania, które dodatkowo wspomagają automatyzację.
Dzięki ww. funkcjom jak panel ustalania stawek, Twoja marka może przewidzieć i zrozumieć, jak reagują strategie. W zależności od tego, jak rozwija się rynek, można również zdecydować, gdzie należy stanąć dzięki dokładnej prognozie.
Gdy cele wymagają dostosowania, platforma będzie skutecznie kalibrować i dostosowywać stawki w wielu wymiarach, ponieważ strategie, zaprojektowane są tak, aby działały jako portfolio.
Oprócz ulepszonej wersji funkcji inteligentnego określania cen SA 360 umożliwia kierowanie algorytmem przez dwie główne funkcje:
- Zdarzenia wykluczenia danych – informują maszynę o błędach lub błędnych raportach danych (problemy ze śledzeniem, testy, Black Friday itp.);
- Zdarzenia danych biznesowych – wskazują one na występowanie ofert specjalnych, które prowadzą do zmian wydajności w określonych ramach czasowych.
Po skonfigurowaniu i uruchomieniu architektury automatyzacji stawek SA 360 może stymulować zbiory danych dzięki możliwościom adaptacyjnym. Gdy tylko zestaw danych osiągnie znaczną objętość, narzędzie może zlokalizować i wyizolować różnorodne podsegmenty. W rezultacie szczegółowość Twojej struktury licytacji będzie się samoczynnie aktywować i podejmować trafniejsze decyzje, aby dalej rozszerzać możliwości optymalizacji.
Kampanie Search Ads 360 – podsumowanie
Zabezpieczenie budżetów marketingowych na przyszłość i ochrona wyników Twojej marki przed rosnącą presją konkurencji może być możliwa, gdy dysponujesz zaawansowaną technologią, która pomoże osiągnąć Twoje cele za pomocą optymalizacji. Ważne jest, aby wziąć pod uwagę różne funkcje uczenia maszynowego w SA 360 oraz sposób, w jaki inteligentne określanie stawek może znacznie poprawić skuteczność kampanii.
Jeśli potrzebujesz więcej informacji o SA 360, Centrum Pomocy Google oferuje bogatą bazę danych. Utrzymanie przodowania nad konkurencją lub jej wyprzedzenie dzięki pomocy Google Merchant Center i Search Ads 360 może być niebagatelizowaną przewagą w zatłoczonej przestrzeni marketingu.