Jak prowadzić efektywną komunikację przez Insta Stories?

Jak prowadzić efektywną komunikację przez Insta Stories?


Zgodnie z tym, co ogłosił Instagram jedna trzecia najczęściej wyświetlanych Instagram Stories pochodzi od firm. Dodatkowo w obliczu niskiego zasięgu organicznego, a także przesytu postów, chcąc prowadzić efektywną komunikację i jednocześnie wyróżnić się w mediach społecznościowych, warto korzystać z Instagram Story.

Firmy mogą posługiwać się Instastories po to, aby wyróżnić zdjęcia oraz wideo, które dotyczą oferowanych produktów oraz usług. Budowanie świadomości marki jest możliwe właśnie dzięki aplikacji Instagram. Aby odpowiednio kreować instagramowe historie, warto posługiwać się sprawdzonymi metodami, które pozwalają wielu markom na efektywną komunikację.

Po pierwsze: Po prostu pokaż się światu na Insta Stories

Insta stories to jak sama nazwa wskazuje pokazywanie historii. Historia bez ludzi nie ma racji bytu. Z racji tego, że instagramowe historie nastawione są na bezpośredniość, warto pokazać swoją twarz, osobowość i tożsamość.

Ukazanie pracy za kulisami w stories IG daje gwarancję uczłowieczenia marki. Niech Twoja firma kojarzy się z tym, co ludzkie, gdyż tylko tak odbiorcy będą czuć bliskość. Instagram to doskonałe narzędzie do zdobycia sympatii potencjalnych klientów, a także stałych odbiorców produktów i usług.

Ludzie chcą wiedzieć, kto stoi za gotowym produktem lub wykonaną usługą. Bezosobowe i bezduszne firmy nie wywołują pozytywnych skojarzeń, a co za tym idzie nie mogą być perswazyjne, komunikując się w mediach społecznościowych.

Relacja z dnia pracy na przykład linii produkcyjnej może pokazać, że pracownicy świetnie się czują się w miejscu zatrudnienia. Dla ogromnej liczby potencjalnych klientów, a także kontrahentów atmosfera panująca w Twojej firmie jest naprawdę ważna. Na Instagramie można zatem ukazać pozakulisowe aspekty pracy, które są ciekawostką dla wszystkich odbiorców.

Po drugie: Pochwal się tym, co zyskali klienci dzięki Twojej firmie

Słowo klucz to repost zdjęć. Wyobraź sobie, że na Instagramie Twoi zadowoleni klienci opublikowali materiały z widocznym logo Twojej firmy. W ten sposób reklamują nieodpłatnie Twoją działalność. Twoi klienci, gdy udostępnisz ich zdjęcia poczują się wyróżnieni, Ty natomiast zyskasz ich sympatię, a Twoja firma zaufanie użytkowników Instagrama.

Instastory jest doskonałym miejscem do publikacji efektów Twojej pracy, która została już oddana w ręce nabywców produktów oraz usług. Tego typu relacja na Instastories to dowód uznania dla marki. Nieprzypadkowo bowiem klienci chwalą się produktami i usługami akurat Twojej firmy.

Wzajemne udostępnianie publikowanych treści to doskonała forma podtrzymywania dobrych relacji z Twoimi klientami, a także świetny sposób na promowanie firmy.

Po trzecie: Reaguj na bieżąco na wydarzenia

Real time marketing to taktyka marketingowa, która polega na publikowaniu relacji nawiązujących do bieżących wydarzeń. Jeżeli zatem właśnie zbliża się narodowe święto, narodowa reprezentacja piłki nożnej gra finał mistrzostw świata lub właśnie wybrano nowego prezydenta warto wstawić tę informację na główną tablicę.

’ Jeżeli użytkownicy obserwujący Twój profil zajrzą do Stories, zawsze dowiedzą się, co ważnego dzieje się w rzeczywistości. Taka forma prowadzenia Instastories sprawia, że profile na Instagramie kojarzą się ze wszystkim, co jest na czasie.

Ludzie chcą być na czasie, a prowadząc w taki sposób swoje Insta Stories, dajesz im taką możliwość. Niech Twoja marka kojarzy się z tym, co zawsze jest aktualne.

Po czwarte: Wykorzystaj swój moment na Instagram Stories

Na Instagram Stories liczy się każda sekunda. Można w tym czasie zniechęcić kogoś do skorzystania z oferty lub przekonać go do siebie. Czasu na zaprezentowanie swojego stories jest bardzo mało.

Wystarczy wejść na profile znanych marek, aby zobaczyć jak giganci komunikują się z obserwującymi. Ogromna liczba obserwujących użytkowników korzysta z funkcji Swipe Up i przechodzi do dowolnych miejsc w sieci ze względu na perswazję zawartą w bardzo krótkich materiałach.

Wykorzystując chwilę na Instagramie można osiągnąć naprawdę wielkie rzeczy. Taka jest natura Instagram Stories. Dobrze, gdy materiał, który zostanie opublikowany będzie bogaty w pożyteczne dla użytkowników informacje.

Pomiędzy użytkownikami dojdzie wtedy do udostępniania treści, które uznają za wartościowe. Naczelną zasadą wykorzystania chwili, którą oferuje Story na Instagramie jest stawianie na jakość, a nie ilość, jeśli chodzi o publikację materiałów. Wysokiej jakości treści symbolizują wysokiej jakości produkty i usługi. Nie można zatem nie przykładać się do tej krótkiej chwili, kiedy widać Ciebie i Twoją firmę na Insta Stories.

Po piąte: Bądź spójny, jeśli chodzi o publikację materiałów na Instagram Stories.

Jeżeli chodzi o relacje, które publikujesz na swoim Instastories, zadbaj o to, aby zastosowane kolory, filtry i fonty nazbyt się nie różniły. Nie przyciągniesz użytkowników do swojego profilu w momencie, gdy większość Twoich publikacji będzie wyglądać chaotycznie.

Ludzie lubią „poczuć” określony klimat Instastory. Zerknij na relacje użytkowników, którzy umieją zachować spójną stylistykę profilu. Niech każda relacja wyróżni się na tle Twoich konkurentów na Instagramie, a jednocześnie niech wszystkie pozostaną estetycznie jednorodne.

Trzymając się tej zasady z pewnością łatwiej pójdze Ci efektywna komunikacja. Na Instagramie możesz mieć swój niepowtarzalny styl. Zachowaj go dla siebie!

Najważniejsze informacje o efektywnej komunikacji związane z Instastories

Co to jest i jakie możliwości daje Swipe Up na Instastories?

Osoby, które na profilu użytkownika mają co najmniej 10 000 obserwujących mogą skorzystać z funkcji Swipe Up, czyli możliwości dodania linków do swoich relacji na Stories Ig.

Wspomniana funkcja może stanowić doskonałą formę skutecznej reklamy. Wystarczy jedynie zadbać o to, aby udostępnione relacje kusiły do podjęcia decyzji o kliknięciu w odnośnik.

Być może warto w Stories sformułować intrygujące pytania, dodać filmy, które narobią apetytu na dowiedzenie się więcej o produkcie lub usłudze albo w treści posta umieścić wartościową informację. Format Twoich relacji zależy oczywiście wyłącznie od Twojej inwencji.

Na czym polega moc wyróżnionych relacji na Instagram Stories?

Instagram daje możliwość wyróżnienia relacji. W specjalnej sekcji stories wyróżnione relacje nie znikają po 24 godzinach. To doskonała opcja, aby na przykład pokazać w story historię marki. Wyróżnione relacje mogą również ukazać na profilu kulisy Twojego biznesu. Wyróżnione stories świetnie się sprawdzi, gdy przybierze format wizytówki profilu.

Opinie klientów, ukazanie statystyk, z których możesz być dumny jako właściciel marki, video przedstawiające, jak spędzasz wolny czas, lub odnośnik do najlepszego blogowego posta, z całą pewnością pokażą Twoją najlepszą stronę.

Wyróżnione stories możesz stworzyć klikając „+” pod Twoim opisem z Instagrama. Następnie możesz wybrać, jakie relacje mają zostać wyróżnione. Masz możliwość na przykład wybrania, którejś z archiwum lub którejś, która aktualnie znajduje się w sekcji Stories. Moc wyróżnionych relacji polega na tym, że każda osoba widzi na ekranie swojego urządzenia, kim jesteś, czym się zajmujesz, a także co dobrego oferujesz.

Aplikacje takie jak Instagram, Facebook i inne media społecznościowe pozwalają na marketing internetowy ze świetnymi rezultatami. Wszystko zależy jednak od tego, na ile działania podejmowane na łamach Instagrama i innych mediów społecznościowych są przemyślane. Pokaż w wyróżnionych Stories najlepszą stronę siebie, a z całą pewnością pozytywnie wpłynie to na Twój biznes.

Czym jest feed i jak wykorzystać go na Insta Stories?

Feed oznacza w języku angielskim „karmić”. W przypadku Instagrama słowo to oznacza cały wizualny materiał na profilu. Filmy, które znalazły się w relacji Stories i grafika wchodzą w zakres omawianego terminu. Wszystko, co jest widoczne na Twoim profilu, zatem wizualna szachownica składa się na to, czym karmisz użytkowników. Zadbaj zatem o jak najlepszą wizualnę oprawę, gdy zadajesz użytkownikom pytania, tworzysz kolejne Stories i dołączasz zdjęcia oraz video do relacji,

Czym jest hashtag i jak wykorzystać go w marketingu na Instagram Stories?

Gdy użytkownicy Instagrama włączają swoje aplikacje mają dostęp do różnych relacji. Na wielu ze wspomnianych relacji widnieje więcej, niż jeden hashstag. Hasthtagi w postach pozwalają na ogromne zwiększenie zasięgów. Warto jednak, publikując kolejne z otagowanych relacji wiedzieć, że nie trzeba używać tylko popularnych hasthagów. Dość dobrą taktyką, jeśli chodzi o dodawanie relacji jest 2-3 popularnych i 2-3 mniej popularnych hashtagów. Warto korzystać zarówno z polskich, jak i angielskich hashtagów. Odpowiedniki w języku angielskim pozwalają osiągnąć zasięg globalny.

Podsumowanie na temat efektywnej komunikacji w Insta Stories

Instastories jest doskonałym miejscem do marketingu internetowego. Warto inspirować się tym, jak komunikują się z użytkownikami największe marki. Osoby, które zarządzają marketingiem w takich firmach przykładają dużą wagę do każdego filmu.

Na podstawie któregokolwiek filmu renomowanych marek można zauważyć charakterystyczny styl. Śmiało możesz sięgnąć do archiwum opublikowanych na Instagramie treści po to, aby zainspirować się i wyciągnąć odpowiednie dla siebie wnioski. Pokaż swoją twarz, swoją osobowość, kulisy pracy i bądź spójny w swoich działaniach, a Instagram stanie się dźwignią dla Twojego biznesu. Korzystając z funkcji Swipe Up bądź perswazyjny. Wyróżnione relacje na Instagramie pozwalają uwiecznić bardzo dużo. Dzięki temu, że nie znikną one po upływie dwudziestu czterech godzin, użytkownik, który je udostępnia może wykonać tym sposobem swoją wizytówkę.

„Feed” to wszystko, czym użytkownik Instagrama karmi swoich odbiorców pod kątem wizualnym. Hashtagi pozwalają na znaczne zwiększenie zasięgu.. Dotyczy to zarówno zasięgu globalnego, jak i tego z naszego kraju. Wszystko zależy bowiem od języka używanego do tagowania.