Odesłania z banków i pośredników płatności w Google Analytics – rozwiązanie
Jeśli korzystasz w swoim sklepie z bramek płatności, a zliczanie konwersji jest zintegrowane po dokonaniu procesu płatności, być może zetknąłeś się w swoich raportach Google Analytics ze stronami różnych banków lub pośredników płatności. Z tego artykułu dowiesz się, jak rozwiązać sytuację w taki sposób, by Google Analytics przypisywał transakcje do poprawnych źródeł ruchu.
Lista wykluczeń witryn odsyłających
Rozwiązaniem będzie skorzystanie z opcji Listy wykluczeń witryn odsyłających. Po dodaniu domen pochodzących z bramek płatności, system nie rozdzieli sesji na dwie, dzięki czemu zachowa się prawidłowe źródło ruchu.
- Przejdź do Administracji oraz w Informacjach o śledzeniu wybierz Lista wykluczeń witryn odsyłających.
- Dodawaj po kolei domeny pośredników płatności, które obserwujesz w raporcie Źródło (lub źródło/medium). Możesz również skorzystać z gotowej, poniższej listy opartej o kilka sklepów internetowych naszych klientów.
Propozycja listy
- ssl.dotpay.pl
- secure.przelewy24.pl
- go.przelewy24.pl
- pay.bm.pl
- paypo.pl
- online.mbank.pl
- login.ingbank.pl
- bankmillennium.pl
- aliorbank.pl
- m.mbank.pl
- e-bank.credit-agricole.pl
- ebank.db-pbc.pl
- online.t-mobilebankowe.pl
- citibankonline.pl
- secure.getinbank.pl
- secure.ideabank.pl
- online.eurobank.pl
- cloud.ideabank.pl
- m.online.t-mobilebankowe.pl
- bosbank24.pl
- sbe.pbsbank.pl
- secure.payu.com
- ipko.pl
- pekao24.pl
- pekaobiznes24.pl
- eblik.pl
- centrum24.pl
- platnosci.pl
- inteligo.pl
- planet.bgzbnpparibas.pl
- vpos.polcard.com.pl
- bankmillennium.pl
- system.aliorbank.pl
- ca24.credit-agricole.pl
- login.nestbank.pl
- login.ingbank.pl
- bosbank24.pl
- 3dsecure.mbank.pl
- cloud.ideabank.pl
- plusbank24.pl
- pbn.paybynet.com.pl
O tym warto pamiętać
Powyższa lista nie jest dostosowana do indywidualnych potrzeb Twojego sklepu internetowego. To jedynie zbiór odesłań od kilku naszych klientów. Być może korzystasz z innej bramki płatności, która nie jest uwzględniona w wykazie. W takiej sytuacji najważniejsza jest analiza ruchu we własnym sklepie i dodawanie odpowiednich wykluczeń witryn odsyłających.
Jeżeli współpracujesz z jedną z powyższych stron internetowych i znajduje się tam link do Twojego sklepu, w wyniku przedstawionych kroków domena zostanie wykluczona (a dokładnie ruch będzie przypisany jako direct – bezpośredni). W takiej sytuacji rozwiązaniem będzie odpowiednie oznaczenie linku wartościami UTM, korzystając z wartości źródła, medium oraz kampanii.
Podsumowując
- Dodając odpowiednie Wykluczenie witryny odsyłającej, Google Analytics nie rozdzieli sesji na dwie osobne po powrocie z bramki płatności. Źródło sesji zostanie zachowane.
- Jeśli ruch pochodzi od wykluczonej witryny, źródło zostanie przypisane jako direct/none, dlatego ważne jest wykorzystywanie manualnego tagowania przez UTM.