W jaki sposób tagować poprzez UTM maile transakcyjne?
Jeżeli analizujesz ruch w swoim sklepie internetowym, z pewnością zauważyłeś różnego rodzaju serwisy pocztowe. W celu podejmowania jeszcze lepszych decyzji biznesowych, warto wiedzieć, z jakiego maila użytkownik trafił na stronę Twojego sklepu. W tym artykule dowiesz się, w jaki sposób tagować poprzez wartość UTM maile transakcyjne.
W jaki sposób tagować poprzez UTM maile transakcyjne?
- Po pierwsze polecam zapoznać się z Generatorem UTM dostarczonym przez Google.
- Jako wartość source oraz medium polecam wybrać stałą wartość dla wszystkich maili transakcyjnych np. Sklep oraz Mail.
- Jako kampanię wpisz nazwę maila transakcyjnego np. Zamowienie-Zlozone.
Finalnie powinno to wyglądać w ten sposób:
Finalnie link wygląda w ten sposób:
https://spaceads.digital/pl/?utm_source=Sklep&utm_medium=Mail&utm_campaign=Zamowienie-Zlozone
Tak jak widzisz, można w nim wyróżnić następujące elementy:
- utm_source=Sklep
- utm_medium=Mail
- utm_campaign=Zamowienie-Zlozone
które są rozpoczęte przez znak „?”, a połączone przez „&”.
Ważne – w linku może znajdować się tylko jeden znak „?”. Dlatego, jeżeli Twój sklep posiada domyślnie atrybut po takim znaku UTM doda się po znaku „&”.
Wynik
Finalnie, po dodaniu kodów UTM do swoich maili transakcyjnych, będziesz mógł śledzić z nich transakcje.